Galen helg

Herregud vad jag har varit exakt överallt i helgen...började med en överspontan resa till en liten stuga mitt i norrtäljes skogar där det bjöds på grillning! Liza och jag hade bestämt oss för att vi skulle dricka alldeles för mycket innan vi ens började dricka och så blev det. Vi spelade våghals och ölspelet fram tills dess att någon kom på den spektakulära regeln om klädbyte, vilket såklart slutade i en del fotande och dansande i våra helt misfitting kläder. Om jag orkar kanske jag lägger upp en bild eller två. Kvällen slutade i bildandet av en vallgrav runt stugan, och hur mycket ni än undrar vad detta innebär så lämnar vi det så.

På lördagen skulle vi ta det lugnt sa vi. Men när vi väl pallrat oss in till The Voice bara för att upptäcka att vi inte hade längden till fördel när det gällde att faktiskt se något bestämde vi oss för att vi var partysugna istället. Det blev snabbt in på pressbyrån för att köpa plåster, hem till Liza för att byta om och bättra på smink och hår och försöka dricka vin trots att magen sa mer än emot pga. gårdagen. Därefter förde tunnelbanans spår oss till Cattelin, bara 2 minuter för sent. Trots denna minimala försening fick vi betala inträde och det var ungefär här vi bestämde oss för att ha delad ekonomi under kvällen. Att dricka gick inte så bra här heller, men allt går med våld och vaselin.

Efter någon timmas vilt dansande och hälsande på folk vi kände och inte kände samt skrattande åt folk vi definitivt inte kände eller vill känna lät en lätt vibration i partyväskan oss veta att det var dags att dra oss vidare. Vi gick så fort våra klackar kunde bära oss över kullerstenarna, hälsade kort på Markoolio och innefann oss snart vid Magenta med en drös sollentunabor. Ungefär här slutade alkoholen verka och fötterna sade emot, men vi stod ut en liten stunds dansande men efter att ha blivit sliten halvt itu och skrikna i ansiktet bestämde jag mig för att här fick kvällen ta slut, medan Liza hade andra planer.

Liza vann och vi blev satta i en taxi till Sollentuna. I min bil mobbade vi en skåning, eller ja alla utom jag eftersom jag är en så god människa. Därefter blev jag buren upp för trappen (tacktacktack!) och fick äntligen ta av mig de skor som orsakat mig all denna smärta. Sen blev det till att dricka ännu mer och hela kvällen slutade i strippande, armhävningar och en hel del kramande. Vid 7-8 tiden bestämde vi oss för att det var dags att hit the sack som det så fint heter.

Sedan blev det söndag och jag och Liza tog oss hem barfota alldeles på egen hand från Sollentuna. Med ett snabbt stopp i kungshallen för ännu en frukostpizza befann vi oss snart på Östermalm igen där duschen tog emot oss med öppna armar. Efter uppfräschning och masserande av fötter var det dags för en 2-3 timmars "vila" som egentligen inte var planerad. Vi somnade helt enkelt! När vi vaknade berättade våra magar för oss att det var dags för middag och vi satte oss snällt på tåget (hem till mig den här gången) där det bjöds på grillad fläskfilé med grönsaker wookade i kokosmjölk med ris!

En normal människa hade kanske sett slutet på söndagen här, men med Liza och Nadja vet man aldrig! Planen var bio, men våra plånböcker gapade tomma efter helgens bravader så det fick bli en glass på Ben & Jerry's i gamla stan istället. Därefter mötte vi upp Natte plus vän och pratade om världens undergång. Energin var på topp...ähum...och det var hela helgen!

Kommentarer
Postat av: Liza

HAHAHAHAHAHAHAHAHA!

2009-08-23 @ 18:28:41

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0