Drömmen om drömmen i drömmen

Jag drömde att jag drömde och i dröm-drömmen drömde jag. Jag var i alla fall vaken ett litet tag i denna underliga dröm, och då packade jag med Patric! Packade de mest underliga sakerna...fast nu kommer jag inte på något. Inga kläder i alla fall. Tanken var att jag skulle ta en färja till Tyskland med Filippa, Pola, Lanja och Anne-Mona...så när jag vaknade (på riktigt) flög jag upp ur sängen och trodde att jag skulle missa båten. Någonting är inte rätt...eller kanske ingenting alls?

I vilket fall som helst var klockan typ 5 när jag vaknade på riktigt ur min underliga, ytterst förvirrande dröm, så jag somnade om. Nästa gång jag vaknade reste jag mig upp (efter att ha övertalat mig själv väldigt länge) och illamåendet kom som en ligist med ett basebollträ och sade till mig att "NU JÄVLAR LÄGGER DU DIG NER IGEN, ANNARS!!!". Så jag kände att jag inte riktigt hade något val och sjukanmälde mig.

Förövrigt mår jag fortfarande illa och är lika orklös som när jag vaknade. Jag har börjat fundera noga på hur frisk i huvudet jag är när jag sover egentligen...igår efter min lilla eftermiddags-tupplur trodde jag ju när jag vaknade att jag hade sovit i ett dygn ungefär och missat hela skoldagen idag..? Let's face it. Jag är galen.

Om det ändå vore så väl, då hade jag i alla fall vetat hur det stod till.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0