Dagens goda gärning

Ja, gott folk. Även om jag nog är den drygaste människan man kan hitta på denna jord just nu har jag faktiskt gjort något snällt. Det var nämligen så att en liten nyckelpiga klättrade omkring på min skärm och jag blev lite rädd att den skulle klättra in i datorn och dö, så jag satte den på fönsterbrädet (inne). Sen kom jag på att den helt säkert skulle svälta ihjäl där, så jag lyfte på allt jag hade och letade ända tills jag hittade den lille stackaren (väldigt liten, bara 2 prickar!). Sen tog jag med honom till vardagsrummet där jag satte honom på ett blad! Nu mår jag bara dåligt över alla andra nyckelpigor som inte hittar in till någon och blir behandlade lika hjärtligt som min vän och helt säkert kommer dö. Godnatt.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0