Omgjord :)

Snälla livet, lyssna, jag behöver inte din hjälp
Jag pallar inte din "skola", låt mig få leva som jag vill själv!
Jag vet att det inte alltid kan vara lätt att vara du
Men bara för att du har makten, låt den inte bli ett missbruk!?

Du kan ju knappast njuta av att göra allting surt,
att ta ifrån folk all lust, få dem att helt enkelt inte stå ut.
Men jag vet att du kan, jag vet vad du har ge en!
Så snälla, låt mig stanna i den värld jag alltid letat efter?

Har jag inte bevisat tillräckligt många gånger för dig,
att jag kan klara av de många motgångar du kastar emot mig?
När tar egentligen prövningarna slut?
De kanske gör en starkare, det vet väl bara du..

Men snälla, låt mig bara vara stanna där jag är?
Låt mig leva som jag vill, låt det fortsätta såhär!
Vill du verkligen ta ifrån en liten Larv sitt liv?
För i sådana fall är det krig!

Livet, mot lilla mig.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0