Min dag :)

Jag vaknade runt 11 i morse pigg och utvilad och slogs av att det var väldigt tyst, min syster hade nämligen inte vaknat än. Jag gick i vilket fall som helst upp och gjorde frukost och segade ungefär hela dagen förutom när jag städade lite. Sedan kom mamma och pappa hem och började klaga på allt vi inte hade gjort i ordning fast jag tyckte att vi hade gjort jättefint och efter ett tag åt vi middag och jag fick massa choklad!

Efter middagen kom jag på att jag var väldigt uttråkad och helst inte ville vara hemma, så jag frågade min kära kusin Hanna om hon ville hitta på något, vilket hon ville. Vi bestämde oss för att titta lite närmare på Stockholms tunnelbanesystem och åkte tunnelbana hit och dit i 3 timmar. Vi åkte självklart fel hela tiden, men det var ju lite vitsen med hela resan. Vi vet att vi är dåliga och tyckte att det var på tiden att vi lärde oss. I och med vårat fel-åkande upptäckte vi en väldigt ödslig station kallad Blåsut.

Vi träffade stationen innan på en väldigt aggressiv tjej som skrek i telefonen åt sitt ex och hennes kompis ringde alla hon kände och skrek om att hon var röksugen. Det var så mycket skrikande att vi hoppade på första bästa (självklart fel) tåg och det var så vi hamnade i Blåsut. Vi fortsatte våran resa och sprang av och fort på igen vid Gullmarsplan och bytte sedan tåg vid...var det centralen eller slussen? Jaja, i vilket fall som helst hamnade vi i Danderyd, vart vi åkte tillbaks till centralen för att byta tåg och ta oss till Sunbyberg och sedan hem till kära Jakobsberg.

Imorgon ska vi ta oss hela vägen till Norrtälje där vi ska fika på Tösses och hälsa på vår gemensamma mormor och morfar. Kanske vi tar oss en liten shoppingrunda när vi ändå håller på? Norrtälje är världens gulligaste lilla stad!

Kommentarer
Postat av: Hanna

de blev Norrtälje! Och vi åkte inte fel en enda gång! men blev nisses istället för tösses...

2008-03-25 @ 21:27:30

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0