Korkade jävla människor!

Första dagen idag då. Precis som jag befarade var mitt schema åt helvete. Har inte fått matten som jag valt utan TYSKA(???) istället. På måndagar och tisdagar har jag 3-timmars hål och på vårterminen kommer jag ha ett på 4 timmar. Underbart. Jag förstår inte heller riktigt hur dom har tänkt sig att svenskan ska fungera, eftersom hela klassen har B och C samtidigt och bara de som går språk (vi är blandade med ekonomer) har börjat på C-kursen. Men det löser sig väl...just nu vill jag bara få bort den jävla tyskan och få matten istället. Det roliga är att jag bara genom att titta på klasschemat förstod hur mitt schema skulle se bäst ut, och min variant ändrar inte på några lärares lektioner heller så jag förstår verkligen inte hur dom har tänkt.

Pola och jag anar att samma personer som lägger våra scheman lägger busstidtabellerna i Jakobsberg och Barkarby i alla fall. På helgerna kommer bussarna in till stationen 2 minuter över hel och halv och tågen går 59,29,01,31. Jätteintelligent. Bussarna går liksom bara runt i Viksjö så varför inte ändra med några minuter? Nu är det även så att de har bytt namn och nummer plus tagit bort några av mina bussar, så det finns bara en buss som går direkt hem till mig och den går 1 minut över (och 31? Vet jag faktiskt inte..). Dvs samma tid som mitt tåg hem från skolan rullar in på stationen. För er som inte förstod det kommer jag missa bussen och det känns ju härligt. Kanske ska man göra världen en tjänst och bli schema/busstidtabell-läggare? En treåring hade ju kunnat gjort det bättre än vad det är just nu.

Kommentarer
Postat av: Rickard

illa asså. Mitt schema suger rätt kraftigt också, jag har 3-4 timmars hålltimmar på torsdag och fredagar och på onsdag börjar jag 13.15 och har en lektion. Vad motiverad jag blir att åka till skolan för en jävla lektion.

2008-08-21 @ 20:28:01
Postat av: Anonym

men dagen blev ju bättre när vi sprang genom halva centralen efter""""torkel"""""

2008-08-21 @ 21:22:45

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0